En aquesta entrada faré un recorregut per les competències, revisant el nivell d'assoliment, tal com vam fer a la primera entrada del blog.
Pens que en quant al treball per competències encara em queda un gran camí per
recórrer perquè és la primera vegada que treballam amb aquesta metodologia,
però crec que la feina feta ha estat molt gratificant perquè m’ha ajudat a
realitzar uns aprenentatges molt més significatius ja que a través de la
reflexió aquests han passat en un terreny molt més conscient.
Pel que fa a la competència 1 sobre l’autonomia en
l’aprenentatge, podria dir que amb el treball que hem anat realitzant aquests
mesos he pogut treballar totes les subcompetències que engloben. La 1.4 no l’he
etiquetada a cap entrada però l’he treballada en el projecte de millora ja que
hem hagut de contrastar les propostes de millora, que hem elaborat per a les
educadores, amb referències teòriques per tal de fonamentar-les i extreure
conclusions.
En quant a la competència número 2 sobre la
reflexió del propi procés d’aprenentatge, pens que les he treballades totes ja
que he estat capaç d’identificar els punts forts i els punts febles de les
meves competències; he identificat creences pròpies; m’he proposat nous aprenentatges
i m’he fet preguntes relacionades amb el propi procés, així com he anat
recollint els dubtes i dilemes que em suggerien certes actuacions de la mestra.
Pel que fa als errors i a les propostes de millora, han fet referència sobretot
al nostre projecte de millora, en el qual hem recollit tot allò que
modificaríem si l’haguéssim de fer de bellnou.
Referent a la competència 3, sobre
el funcionament dels centres d’Educació Infantil, consider que l’he assolida ja
que amb l’anàlisi del centre que se’ns requereix al principi del període de
pràctiques hem hagut de fer preguntes sobre allò que hem observat, hem aportat
reflexions sobre l’organització i hem contrastat els documents de centre amb la
realitat quotidiana.
Pel que fa la competència 4, les
subcompetències relacionades amb la identificació de les bones pràctiques i l’elaboració
d’hipòtesis sobre un fet concret, han estat treballades en el blog en l’exercici
sobre les creences de la mestra, que per a mi m’ha resultat de gran utilitat
per posar de manifest pràctiques que s’haurien de revisar. En canvi, puc dir
que la 4.1 l’he treballada en les activitats del quadern, per la qual cosa no
ha quedat reflectida en les etiquetes del blog.
Fent referència a la competència 5,
pens que a través de la lectura proposada sobre els centres innovadors, l’anàlisi
de necessitats del projecte de millora, la recerca bibliogràfica que hem hagut
de fer per desenvolupar el projecte de millora, i la previsió de les
resistències que ens podrem trobar a l’hora d’aplicar el projecte, puc donar
per conclosa i treballades la gran majoria de les subcompetències d’aquest
apartat, i podria dir que de tot el llistat.
Per la qual cosa, podríem dir que
hem assolit amb un grau elevat de satisfacció els objectius de l’assignatura,
perquè hem treballat per competències i potser no les he assolides al cent per
cent, perquè algunes requereixen una tasca més complexa que d’altres, però
almenys puc dir que les he treballades. És per això que pens que la tasca que
hem anat fent durant aquests mesos ha estat de gran utilitat i molt
satisfactòria, però com he dit al principi ens queda encara un llarg camí per recórrer.
Competències etiquetades:
He escollit aquesta competència (2.1) perquè pens que és la que més s'adequa al contingut de l'entrada, ja que en aquesta he identificat els meus punts forts i febles i he valorat el treball de les competències professionals elaborat durant aquest curs.
Competències etiquetades:
He escollit aquesta competència (2.1) perquè pens que és la que més s'adequa al contingut de l'entrada, ja que en aquesta he identificat els meus punts forts i febles i he valorat el treball de les competències professionals elaborat durant aquest curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada