divendres, 8 de març del 2013

Com puc millorar les meves competències?


Estam acabant la que és la nostra tercera setmana a l’escoleta, i la veritat és que m’han passat volant.

La meva actuació s’ha basat en l’observació i l’ajuda en determinats moments a la tutora, però de moment no he participat gaire en la dinàmica del grup, ni tampoc en la planificació de les activitats. I crec que aquestes sensacions estan molt relacionades amb la competència 2.3, sobre la descripció del que vull aprendre i dels objectius que em propòs.
Donat que avui a classe m’he adonat que la meva actuació a l’escoleta no estava essent gaire productiva, i molt menys la que esperava tenir, crec que el que hauria de fer per canviar és primer de tot plasmar en un paper allò que m’agradaria millorar i llavors comentar-ho amb la meva tutora, per a que ella m’orientàs a poder perfilar la meva actuació. Pens que em veu més com una ajudant que com una practicant que vol aprendre, i no sé si és que encara no em deu veure preparada per a intervenir amb els infants perquè no m’ho ha proposat gaire. Però tal vegada està esperant a que jo m’ofereixi. No ho sé. Amb tota aquesta reflexió m’he decidit a plasmar en un paper tots aquests pensaments per demà transmetre-ho a la meva tutora i així poder fer un canvi radical al meu pas per l’escola, perquè tenc la sensació que la rutina del dia a dia està consumint la meva experiència, i crec que només és el principi i cal frenar-ho per poder millorar i gaudir al màxim dels aprenentatges que hi pugui desenvolupar.

Respecte la competència 1.4 sobre les conclusions que elabor a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica, consider que la podré treballar un cop haguem començat el projecte de millora, en el qual documentarem de manera exhaustiva les diferències entre la teoria i la pràctica, i segurament en podrem treure unes conclusions més sòlides.

Sobre la competència 2.7, que fa referència a la reflexió sobre els propis errors, fa unes setmanes a l’anàlisi de les competències vaig posar que pensava que no hi reflexionava del tot. Però la classe d’avui m’hi ha fet pensar molt i m’ha fet pensar en la importància que té el fet d’aturar-se i reflexionar sobre allò que estam fent, per tal de poder millorar. I pens que posar-ho per escrit em podrà ajudar a aconseguir aquesta competència, perquè el dia a dia ens va passant per sobre i si no feim aturades en les que poguem reflectir allò que ens passa pel cap, allò que ens faci veure el que realment estam duent a terme, no serem capaces de viure amb la intensitat que requereix aquest període formatiu. Per això, avui ja he començat a treballar-ho.

En quant a la competència 3.2 sobre l’aportació de reflexions per a l’organització del centre, consider que la podré millorar un cop hagi fet la reflexió de l’anàlisi del centre i de l’anàlisi de l’aula, ja que això m’ajudarà molt a conèixer els dos àmbits i a poder aportar la meva visió externa.


En relació a la competència 4.3 sobre l’elaboració d’hipòtesis de perquè passa un fet concret, crec que m’anirà bé per millorar plantejar-me més perquès. Consider que tenc un pensament poc analític en determinades situacions i que no he agafat l’hàbit encara de qüestionar-me les coses. Potser seria una bona opció remarcar-me la pregunta “perquè crec que això ha passat?” en el diari de pràctiques o en les activitats en les que vaig reflectint el meu procés d’aprenentatge en aquest període de pràctiques, per tal d’anar-ho contestant. He de reconèixer que en mi existeix la por a no ser capaç de trobar la resposta a aquests perquès.

Pel que fa a la competència 5.1, no sé exactament què és el que puc fer per a millorar-la. Tampoc sé si aquest desconeixement és fruit d’una manca de comprensió de la mateixa competència. I en relació a la competència 5.3, dir que aquesta recerca d’informació en relació amb el projecte de millora ja l’he posada en marxa. I pens que la podré millorar, consultant llibres i revistes i altres fonts d’informació que pensi que ens podran aportar informació referent al nostre projecte.
I finalment, la competència 5.4 sobre la previsió dels obstacles i les resistències en l’aplicació del nostre projecte, crec que la podré millorar un cop haguem elaborat els primers esborranys del projecte, tenint en compte quines seran les nostres actuacions.


Competències etiquetades
He escollit aquestes dues perquè pens que aquest anàlisi sobre com poder millorar les competències l'he fet a partir de la identificació dels meus punts febles, i llavors descrivint allò que em propòs per millorar en forma de repte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada