Després d’una extensa recerca per la xarxa
sobre plans de millora d’Infantil, he escollit els següents:
El primer fa referència a l’avaluació dels
projectes que es duen a terme a l’Escola Infantil Roser Capdevila de Terrassa.
Pens que és
interessant aquest pla de millora perquè és una manera de donar importància a l’avaluació,
de fer-la valer, ja que en algunes ocasions és el tema eternament oblidat o menys
professionalitzat en aquesta etapa educativa.
Tal com indiquen
Bassedas, Huguet i Solé (2006, 192) en l’etapa d’educació infantil “la finalitat bàsica de l’avaluació és que
serveixi per a intervenir, que serveixi per a prendre decisions educatives, per
observar l’evolució del progrés de l’infant i per plantejar-se si cal
intervenir o modificar determinades situacions, relacions o activitats d’aula”.
I pel que s’exposa
en aquest power point, en aquesta escola s’està duent a terme una tasca específica
per a millorar en aquest aspecte, basant-se en els eixos i les capacitats que
estableix el currículum de Catalunya.
El que m’ha cridat
l’atenció d’aquest pla de millora és que no només té en compte l’avaluació del
procés d’aprenentatge dels infants, sinó també l’autoavaluació de la pràctica
docent.
* BASSEDAS, E.; HUGUET, T. I SOLÉ, I. (2006). Aprendre i ensenyar a l’educació infantil.
Barcelona: Graó – Biblioteca
d’Infantil
El següent pla de millora fa referència al
treball amb les famílies. http://www.slideshare.net/carlesmas/power-point-treball-pla-de-millora-tipus-lletra
Els objectius d’aquest pla de millora són,
per una banda estimular obertament la relació, la participació i la implicació
de les famílies com a part fonamental en la vida educativa de l’escola; i per
altra, establir uns canals de comunicació i relació entre tots els integrants
de la comunitat educativa. I es concreta el pla de millora i es concreta a l’educació
infantil a través del contacte informal diari, a través d’una entrevista
individualitzada, d’una biblioteca familiar, dels materials viatgers i de
tallers de mares i pares.
Crec que la posada en marxa de plans de
millora per arribar a crear vincles més estrets amb la família des de l’escola
són propostes interessants, perquè farà que l’infant visqui la vida dins l’escoleta
d’una manera més propera al que viu a la família. Fer partícips els familiars
de la vida que hi ha dins l’escola és una senyal d’obertura i transparència per
part de la comunitat educativa i permet una major tranquil·litat per als pares.
Això els permet intentar caminar junts cap a un objectiu comú: el
desenvolupament de l’infant.
Crec que les relacions entre les famílies
i l’escola són un tema del qual cal tenir-ne molta cura, i ser conscients que
cada família és un món i s’ha de tenir comprensió i empatia per tot allò que
viuen.
I el tercer pla de millora comentat fa referència al món dels contes. http://w110.bcn.cat/portal/site/PortalBressol/menuitem.9c28cd3b00905cb454a354a3a2ef8a0c/?vgnextoid=b4c82180775b8210VgnVCM10000074fea8c0RCRD&vgnextfmt=formatDetall&lang=ca_
Es tracta de l'escola bressol municipal "El tramvia blau" de Barcelona, que participa en un projecte d'apropament al món dels llibres per als més petits i les seves famílies. En realitat no és l'escola bressol sinó l'Institut d'Educació l'encarregat de dur a terme el pla de millora, dins el pla específic de promoció de la lectura a través de la Biblioteca Artur Martorell. Pretenen que "els infats s'apropin des de petits al món dels llibres com a font de plaer i es fomenti el seu interès com a vehicle d'accés a la cultura i pel bon aprenentatge posterior de la lectura i l'escriptura".
El pla de millora serveix en tenir la possibilitat d'oferir en préstec durant un trimestre "contes i llibres acuradament seleccionats i adequats a l'edat dels infants".
Pens que aquesta iniciativa és ben interessant, perquè a la nostra aula m'he adonat que els contes que estan a l'abast dels infants, són contes antics i molts d'ells poc atractius per als menuts. Seria interessant saber qui o com s'escullen els llibres de les biblioteques d'aula. Amb aquesta iniciativa els contes que arribarien als infants són contes seleccionats de manera curosa en funció dels interessos dels infants.
Competències etiquetades:
He triat la 4.2 perquè pens que he identificat bones pràctiques que he trobat a la xarxa; i la 1.1 perquè per a realitzar aquesta activitat he hagut de cercar i accedir a dades i recursos existents, en concret els que hi ha a la xarxa.
I el tercer pla de millora comentat fa referència al món dels contes. http://w110.bcn.cat/portal/site/PortalBressol/menuitem.9c28cd3b00905cb454a354a3a2ef8a0c/?vgnextoid=b4c82180775b8210VgnVCM10000074fea8c0RCRD&vgnextfmt=formatDetall&lang=ca_
Es tracta de l'escola bressol municipal "El tramvia blau" de Barcelona, que participa en un projecte d'apropament al món dels llibres per als més petits i les seves famílies. En realitat no és l'escola bressol sinó l'Institut d'Educació l'encarregat de dur a terme el pla de millora, dins el pla específic de promoció de la lectura a través de la Biblioteca Artur Martorell. Pretenen que "els infats s'apropin des de petits al món dels llibres com a font de plaer i es fomenti el seu interès com a vehicle d'accés a la cultura i pel bon aprenentatge posterior de la lectura i l'escriptura".
El pla de millora serveix en tenir la possibilitat d'oferir en préstec durant un trimestre "contes i llibres acuradament seleccionats i adequats a l'edat dels infants".
Pens que aquesta iniciativa és ben interessant, perquè a la nostra aula m'he adonat que els contes que estan a l'abast dels infants, són contes antics i molts d'ells poc atractius per als menuts. Seria interessant saber qui o com s'escullen els llibres de les biblioteques d'aula. Amb aquesta iniciativa els contes que arribarien als infants són contes seleccionats de manera curosa en funció dels interessos dels infants.
Competències etiquetades:
He triat la 4.2 perquè pens que he identificat bones pràctiques que he trobat a la xarxa; i la 1.1 perquè per a realitzar aquesta activitat he hagut de cercar i accedir a dades i recursos existents, en concret els que hi ha a la xarxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada