dijous, 16 de maig del 2013

Plans de millora


Després d’una extensa recerca per la xarxa sobre plans de millora d’Infantil, he escollit els següents:
El primer fa referència a l’avaluació dels projectes que es duen a terme a l’Escola Infantil Roser Capdevila de Terrassa.
Pens que és interessant aquest pla de millora perquè és una manera de donar importància a l’avaluació, de fer-la valer, ja que en algunes ocasions és el tema eternament oblidat o menys professionalitzat en aquesta etapa educativa.
Tal com indiquen Bassedas, Huguet i Solé (2006, 192) en l’etapa d’educació infantil “la finalitat bàsica de l’avaluació és que serveixi per a intervenir, que serveixi per a prendre decisions educatives, per observar l’evolució del progrés de l’infant i per plantejar-se si cal intervenir o modificar determinades situacions, relacions o activitats d’aula”.
I pel que s’exposa en aquest power point, en aquesta escola s’està duent a terme una tasca específica per a millorar en aquest aspecte, basant-se en els eixos i les capacitats que estableix el currículum de Catalunya.
El que m’ha cridat l’atenció d’aquest pla de millora és que no només té en compte l’avaluació del procés d’aprenentatge dels infants, sinó també l’autoavaluació de la pràctica docent.
*  BASSEDAS, E.; HUGUET, T. I SOLÉ, I. (2006). Aprendre i ensenyar a l’educació infantil.
Barcelona: Graó – Biblioteca d’Infantil

El següent pla de millora fa referència al treball amb les famílies. http://www.slideshare.net/carlesmas/power-point-treball-pla-de-millora-tipus-lletra
Els objectius d’aquest pla de millora són, per una banda estimular obertament la relació, la participació i la implicació de les famílies com a part fonamental en la vida educativa de l’escola; i per altra, establir uns canals de comunicació i relació entre tots els integrants de la comunitat educativa. I es concreta el pla de millora i es concreta a l’educació infantil a través del contacte informal diari, a través d’una entrevista individualitzada, d’una biblioteca familiar, dels materials viatgers i de tallers de mares i pares.
Crec que la posada en marxa de plans de millora per arribar a crear vincles més estrets amb la família des de l’escola són propostes interessants, perquè farà que l’infant visqui la vida dins l’escoleta d’una manera més propera al que viu a la família. Fer partícips els familiars de la vida que hi ha dins l’escola és una senyal d’obertura i transparència per part de la comunitat educativa i permet una major tranquil·litat per als pares. Això els permet intentar caminar junts cap a un objectiu comú: el desenvolupament de l’infant.
Crec que les relacions entre les famílies i l’escola són un tema del qual cal tenir-ne molta cura, i ser conscients que cada família és un món i s’ha de tenir comprensió i empatia per tot allò que viuen.

I el tercer pla de millora comentat fa referència al món dels contes. http://w110.bcn.cat/portal/site/PortalBressol/menuitem.9c28cd3b00905cb454a354a3a2ef8a0c/?vgnextoid=b4c82180775b8210VgnVCM10000074fea8c0RCRD&vgnextfmt=formatDetall&lang=ca_
Es tracta de l'escola bressol municipal "El tramvia blau" de Barcelona, que participa en un projecte d'apropament al món dels llibres per als més petits i les seves famílies. En realitat no és l'escola bressol sinó l'Institut d'Educació l'encarregat de dur a terme el pla de millora, dins el pla específic de promoció de la lectura a través de la Biblioteca Artur Martorell. Pretenen que "els infats s'apropin des de petits al món dels llibres com a font de plaer i es fomenti el seu interès com a vehicle d'accés a la cultura i pel bon aprenentatge posterior de la lectura i l'escriptura".
El pla de millora serveix en tenir la possibilitat d'oferir en préstec durant  un trimestre "contes i llibres acuradament seleccionats i adequats a l'edat dels infants".
Pens que aquesta iniciativa és ben interessant, perquè a la nostra aula m'he adonat que els contes que estan a l'abast dels infants, són contes antics i molts d'ells poc atractius per als menuts. Seria interessant saber qui o com s'escullen els llibres de les biblioteques d'aula. Amb aquesta iniciativa els contes que arribarien als infants són contes seleccionats de manera curosa en funció dels interessos dels infants. 

Competències etiquetades:
He triat la 4.2 perquè pens que he identificat bones pràctiques que he trobat a la xarxa; i la 1.1 perquè per a realitzar aquesta activitat he hagut de cercar i accedir a dades i recursos existents, en concret els que hi ha a la xarxa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada